گزارش اولین حضور شهر بفروئیه در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران

گزارش اولین حضور شهر بفروئیه در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران

از تابیدن مو تا بازاریابی برای معرفی هنر صنعت موتابی در اولین حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

جزم شدن عزم موتابان بفروییه برای احیای این میراث ماندگار و به جامانده از اجدادشان و ثبت آن در سازمان فنی و حرفه ای کشور، باعث شد تا این هنر صنعت که به تار مویی بند بود، دوباره جان تازه ای بگیرد.

حال مسئولین محلی بفروییه هم وارد گود شده اند تا کمک کنند قدمت تابیدن مو بعد از چند قرن هنوز ادامه یابد. گام بعدی برای رونق موتابی، پیدا کردن راهی سازنده برای نمایش تصویر واقعی ظرفیت این هنر صنعت در سطح کشور بود و تنها و بهترین بارقه امیدی که می توانست یافت نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران بود. با کلی رایزنی و هماهنگی بالاخره موفق شدیم غرفه ای هر چند کوچک به صورت مستقل در سالن 8 بگیریم.
روز ماقبل شروع نمایشگاه، غرفه بفروییه طبق پلان طراحی شده از قبل بسته شد. سیاه چادر در کف غرفه پهن شد و دستگاه سیار موتابی حاج حبیب الله نیز مستقر کردیم.
صبح سه شنبه 19 بهمن ماه در اولین دقایق پس از افتتاحیه، استاندار یزد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از غرفه ما بازدید کردند. وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، معاون صنایع دستی وزیر، چند مدیر کل میراث از استان های کشور، هر چهار نماینده مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی و… از جمله مسئولینی بودند که از غرفه بفروییه بازدید کردند.
منحصر به فرد بودن هنر صنعت موتابی در نمایشگاه و اجرای زنده آن باعث شد تا یکی از شلوغ ترین غرفه های سالن صنایع دستی باشد.
واین شد مقدمات اولین حضور مستقل شهر بفروئیه در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران

💠روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بفروییه

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *