رییس شورای شهر بفروییه: برنامه ریزی و توسعه شهر بدون توجه به ابعاد زیست محیطی آن می تواند آثار و پیامدهای غیرقابل بازگشت و غیرقابل جبران فراوانی به جای بگذارد.

رییس شورای شهر بفروییه: برنامه ریزی و توسعه شهر بدون توجه به ابعاد زیست محیطی آن می تواند آثار و پیامدهای غیرقابل بازگشت و غیرقابل جبران فراوانی به جای بگذارد.

جلسه کارگروه هماهنگی و تدوین برنامه راهبردی – عملیاتی ۵ ساله شهرداری بفروییه با موضوع “خدمات شهری، فضای سبز و محیط زیست” با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، شرکت مشاور طرح و متخصصان این حوزه برگزار شد.
دکتر زرفتن رییس شورای اسلامی شهر بفروییه در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه سلام الله علیها عنوان کرد: تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری اولویت مهم شورای ششم است.
وی با بیان اهمیت و جایگاه محیط زیست در برنامه راهبردی شهرداری افزود: برنامه ریزی و توسعه شهر بدون توجه به ابعاد زیست محیطی آن می تواند آثار و پیامدهای غیرقابل بازگشت و غیرقابل جبران فراوانی به جای بگذارد.
دکتر زرفتن با اشاره به پهنه سبز در قسمت غربی شهر بفروییه آن را تنفسگاه شهرستان میبد خواند و افزود: ۵۰۰ هکتار باغات پسته در قسمت غربی، ۷۰ هکتار باغات انار و ۱۵ هکتار باغات زراعی جو و گندم در حال حاضر در شهر بفروییه داریم که باید جهت حفظ آن تلاش نماییم.
مهندس طباطبایی شهردار بفروئیه نیز در سخنانی اظهار داشت: سرانه فضای سبز پیش بینی شده در طرح هادی شهر ۵۰۰۰۰ متر مربع تا سال ۱۴۰۶ می باشد که تا به امروز نزدیک به ۲۹۰۰۰ متر آن محقق شده است،‌اما با توجه به سرانه در نظر گرفته هر نفر ۸ متر مربع و رشد بالای جمعیت در شهر با توجه به حضور مهاجرین، سرانه هر فرد کمتر از سه متر مربع می باشد که رضایت بخش نمی باشد.
وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی مدون جهت حفظ وضعیت فعلی افزود: باید بتوانیم در ۵ سال آتی با افزایش فضای سبز به استاندارد در نظر گرفته نزدیک شویم.
ایشان در قسمت دوم صحبت های خود با اشاره به تولید زباله در شهر بفروییه افزود: تولید زباله در شهر بفروییه به ازای هر نفر ۵۰۰ گرم در روز می باشد که از سرانه کشور کمتر و از استانداردهای جهانی بالاتر می باشد.
شهردار بفروییه برنامه ریزی جهت فرهنگسازی شهروندان برای کاهش تولید زباله را الزامی دانست و افزود: در برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری بفروییه باید دو مسئله فرهنگ و محیط زیست در راس امور قرار گیرد و نباید در توسعه شهر از این دو موضوع عدول شود.
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بفروئیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *